Formula 1 si mjet për të manipuluar perceptimet e brendshme dhe globale të Shqipërisë Europiane

Nga Irena BEQIRAJ

“Ambicia është që Shqipëria 2030 të jetë vendi mikpritës i garës së Formula 1, diçka e pakonceptueshme deri para disa kohe. Ja që ne ia dalim edhe aty ku në një farë mënyre basti duket i pamundur,” thotë Kryeministri Rama.

Kaq ka mjaftuar dhe në listën e prioriteteve të investimeve publike janë parashikuar 190 milionë euro për ndërtimin e pistës së Elbasanit. Ekonomia e ndërtimit të këtyre fasiliteteve sugjeron që 190 milionë euro nuk janë stratosferike, siç thotë opozita, por një shumë e pamjaftueshme për të ndërtuar këto pista. Padyshim, si çdo parashikim i këtij lloji, fillon me pak, por gllabëron shumë më shumë para nga buxheti i shtetit.

Si në çdo rast, përdorimi i fondeve publike për financimin e organizimit të ngjarjeve të mëdha sportive si F1 justifikohet nga ideja se këto investime ndikojnë në rritjen e aktivitetit ekonomik. Sipas qeverisë, kostot e këtyre ngjarjeve ia vlejnë, sepse rrisin turizmin dhe krijojnë një efekt identiteti që promovon vendin ose qytetin mikpritës.

Pra, F1 dhe pista e saj, do të jenë “një motor i ekonomisë,” siç e quan Rama, por duhet theksuar “i ekonomisë së bazuar në konsum,” dhe do të ndikojë në marketimin e vendit ose në mënyrën sesi Elbasani apo Shqipëria do ta shohë veten.

Për ekonomistët e zhvillimit, basti i pamundur për Shqipërinë do të ishte një ekonomi e bazuar në prodhim dhe jo në konsum, dhe një Shqipëri që flet vetë, e që nuk ka nevojë për shumë kallauzë ose marketing kaq të shtrenjtë.

Ndërsa për një taksapagues, paratë e të cilit do të shkojnë për të arritur bastet e pamundura të vizionit afatshkurtër të Kryeministrit, pyetja do të ishte: Sa është përfitimi ekonomik që ka vendi nga investimi i parave të buxhetit në një pistë të F1?

Duke qenë se vizioni i qartë i qeverisë nuk i pranon studimet e fizibilitetit si një instrument për të mbështetur vendimmarrjet, le të i referohemi eksperiencës europiane.

Të dhënat dhe studimi i efekteve ekonomike të prekshme të garave F1 në rajonet europiane nuk e mbështesin pretendimin se mikpritja e një eventi të garave F1 sjell efekte pozitive në Prodhimin e Brendshëm Bruto për banorë, punësim ose turizëm në rajonet europiane. Përkundrazi, duket se lënë prapa një trashëgimi negative ekonomike që materializohet tre deri në katër vjet pas eventit.

E pra, argumenti se përdorimi i fondeve publike për të organizuar gara F1 është një investim i arsyeshëm, qoftë edhe për nxitjen e ekonomisë së konsumit, bie. Shumica e studiuesve ekonomikë bien dakord se ato ekzistojnë vetëm në letër dhe kurrë nuk kthehen në realitet.

Por mungesa e përfitimeve ekonomike nuk do të thotë që organizimi i F1 nuk ka asnjë vlerë. Që në lashtësi, sportet janë përdorur për të shpërqendruar masat, për të testuar politikat e jashtme, për të shkrirë tensionet diplomatike dhe për të transmetuar mesazhe politike dhe shoqërore.

Shfrytëzimi i sporteve nga fashistët, diktatorët dhe udhëheqësit ushtarakë për të përmirësuar reputacionin dhe për të legjitimuar autoritetin e tyre përfshin një spektër shembujsh të pafund. Fakti që kjo praktikë e përdorimit të sportit për konsolidimin e pushtetit vazhdon deri në kohët bashkëkohore, tregon se autokratët modernë nxjerrin mësime të vlefshme nga gabimet e paraardhësve të tyre.

Pra, në vend të “një motori ekonomik,” F1 do të jetë një mundësi ekselente e shfrytëzimit të popullaritetit të këtij sporti brenda kulturës popullore për të manipuluar perceptimet e brendshme dhe globale të Shqipërisë Europiane.

E pra, Rama e ka mësuar leksionin që vjen nga historia. Taksapaguesit e këtij vendi akoma jo!

About Redaksia

Check Also

Biznesi qeverisë me armët, KAYO rrezikon sigurinë kombëtare!

Nga Jorida TABAKU Qeveria shqiptare ka ndërtuar një model të çuditshëm dhe kontradiktor të funksionimit …