Rezoluta e Këshillit Kombëtar për Presidentin: Jo, pjesë e farsave të mazhorancës, konsensus nëse propozohet nga opozita

Këshilli Kombëtar i PD miratoi rezolutën për zgjedhjen e Presidentit të ri.

Projektrezoluta u lexua nga deputeti dhe anëtari i Komisionit të Rithemelimit të PD, Oert Bylykbashi.

Rezoluta parashikon mandatimin e Komisionit të Përkohshëm të Themelimit të PD të caktojë përfaqësuesit për gjetjen e një qëndrimi të përbashkët me partitë e tjera opozitare në procesin e zgjedhjes së presidentit në Kuvendin e Shqipërisë

“Këshilli Kombëtar me këtë rezolutë vendos, PD do të shprehë vullnetin e saj për zgjedhjen e Presidentit me votën e deputetëve të grupit të saj parlamentar, pa u bërë pjesë e farsave të mazhorancës socialiste. Mandatohet Komisioni i Përkohshëm i Rithemelimit të PD të caktojë përfaqësuesit për gjetjen e një qëndrimi të përbashkët me partitë e tjera opozitare në procesin e zgjedhjes së presidentit në Kuvendin e Shqipërisë.

Në rast se në procesin politik dhe parlamentar të gjetjes së kandidaturave krijohen kushte për konsensus për votimin e presidentit nga kandidatë të propozuar nga opozita, mandatohen përfaqësuesit e PD që bashkërisht me përfaqësuesit e tjerë të partive opozitare, të propozojnë kandidatë në raundet e përcaktuara nga Kushtetuta.

Çdo alternativë që mundëson zgjedhjen e presidentit me votat e PS, apo konsensus politik të vërtetë, do të refuzohet me votë nëe Kuvend. Grupi Parlamentar i PD, siguron zbatimin e qëndrimit politik të PD, të përcaktuar në këtë rezulotë. Çdo qëndrim që bie ndesh me këtë rezultë detyruese dhe tagrat përfaqësuese politike të rrjedhura nga vendimet e organeve përfaqësuese të PD, nuk përfaqësojnë PD-në në procesin e zgjedhjes së Presidentit”.

REZOLUTA E PLOTË:

Më 24 korrik 2022, mbaron mandati i Presidentit të Republikës. Kuvendi i Shqipërisë
duhet të nisë procedurat për zgjedhjen e Presidentit jo më vonë se 60 ditë përpara fundit
të mandatit. Procesi kushtetues dhe tradita politike dhe parlamentare në Shqipëri synojnë
konsensusin më të gjerë politik për Presidentin si përfaqsues i unitetit të popullit. Në këto
kushte, Këshilli Kombëtar i Partisë demokratike vëren se:

Mazhoranca socialiste, në mënyrë sistematike ka kapur pushtetet e pavarura përfshirë
atë të drejtësisë, duke rrënuar sistemin kushtetues të kontrolleve dhe balancave. Edi
Rama aktualisht kontrollon rreth 90% të pushtetit publik dhe kapja e institucionit të
Presidentit prej tij do të siguronte pushtet absolut, të paprecedent edhe në periudhën e
diktaturës para rënies së regjimit komunist. Zgjedhja e Presidentit të Republikës ka
rëndësi themelore në kuadër të rikrijimit të një sistemi kontrollesh dhe balancash
kushtetuese dhe të mbajtjes së unitetit të popullit.

Si e tillë, zgjedhja e Presidentit është një akt sovraniteti kushtetues që nuk duhet të prodhojë konflikt politik dhe institucional, por duhet të synojë qeverisjen me përgjegjësi ndaj popullit prej të cilit buron sovraniteti.

Zhveshja e Presidentit nga kompetenca të rëndësishme kushtetuese me ndryshimet
kushtetuese të vitit 2016, duke zvogëluar rolin kontrollues dhe balancues të Presidentit,
nuk pakëson rëndësinë e tij si kreu i shtetit. Në këtë kuadër, merr një rëndësi edhe më të
madhe procesi i identifikimit të kandidaturave dhe zgjedhjes së tij. Kushtetuta synon
gjetjen e konsensusit më të gjerë dhe të vërtetë mbi një figurë që bën bashkë politikën
dhe aspekte të tjera të sferës publike, një konsenus politik dhe parlamentar që i ka rrënjët
në legjitimitetin e dalë nga vota.

Raporti i OSBE/ODIHR-it dhe ai i DASH-it si dhe një numër procedimesh penale
damkosin me vulën e korrupsionit dhe të shit-blerjes së votës mandatet që i japin
shumicën parlamentare Partisë Socialiste. Kjo shumicë dhe legjitimiteti i saj për zgjedhjen
e Presidentit, ashtu si në vitin 2002, është vënë në pikpyetje. Ashtu siç Parlamenti
Europian ne vitin 2001, pas masakrës zgjedhore në zgjedhjet parlamentare të atij viti dhe
krizës politike që e pasoi, kërkoi që Presidenti të zgjidhej me konsensus pavarsisht se
mazhoranca socialiste e kishte shumicën e nevojshme për zgjedhjen e tij, po ashtu
procesi aktual i zgjedhjes së Presidentit me konsensus është me rëndësi për stabilitetin
politik. Një process i njëanshëm i shërben vetëm krizës së tejzgjatur.

Mazhoranca socialiste po përpiqet të krijojë një process parlamentar farsë dhe politikisht
steril duke u përpjekur t’i caktojë ajo përfaqsuesit e opozitës në procesin e zgjedhjes së
Presidentit. Me këto përpjekje dhe konsultime pa përfaqësuesit e mandatuar nga forcat
politike, mazhoranca socialiste po përpiqet të sajojë një dukje konsensualiteti të rremë.
Partia Demokratike e denocon këtë si sjellje që i kontribuon thellimit të krizës politike,
institucionale dhe kushtetuese në vend, dhe që dëmton legjitimitetin e procesit dhe
bësueshmërinë e Presidentit të ardhshëm.

Konsensusi që synon Kushtetuta në zgjedhjen e Presidentit të Republikës nuk është një
process formal legjislativ parlamentar por ka karakter thelbësisht politik. Si e tillë, zgjedhja
e Presidentit mund të bazohet vetëm në vullnete të vërteta politike të përfaqësuara nga
partitë politike, të mandatuara me votë për të përfaqësuar zgjedhësit. Tradita politike dhe
parlamentare në Shqipëri është bazuar gjithnjë në përpjekjen për gjetjen e konsensusit
politik dhe parlamentar për figurën e Presidentit të Republikës nëpërmjet konsultimeve
politike në nivelet më të larta politike të partive parlamentare. Thyerja e traditës politike
dhe parlamentare zhbën premisat për konsensus të vërtetë.

Në kushtet e mosbesimit të thellë, ofrimi opozitës parlamentare i përzgjedhjes së
kandidatëve mbi bazë kriteresh të dakordësuara me consensus, që synojnë kandidatura
që përfaqsojnë më së miri unitetin e popullit, do të kontribuonte sado pak në rivendojen
e balancave kushtetuese, shmangien e kapjes së plotë të pushteteve nga Partia
Socialiste dhe evitimin e thellimit të krizës politike.

Vullneti politik i Partisë Demokratike bazohet vetëm tek vota përfaqësuese e antarësisë
së PD dhe zgjedhësve të saj. Rezoluta e Kuvendit Kombëtar të Partisë Demokratike të
datës 30 prill 2022 refuzon bojkotin si instrument politik.

Për sa më sipër, Këshilli Kombëtar i Partisë Demokratike, me këtë rezolutë vendos:
Partia Demokratike do të shprehë vullnetin e saj për zgjedhjen e Presidentit të Republikës
me votën e deputetëve të grupit të saj parlamentar, në çdo rast pa u bërë pjesë e farsave
institucionale të mazhorancës socialiste.

Mandatohet Komisioni i Përkohshëm i Rithemelimit të Partisë Demokratike të caktojë
përfaqësuesit për gjetjen e një qëndrimi të përbashkët me partitë e tjera opozitare në
procesin e zgjedhjes së Presidentit të Republikës në Kuvendin e Shqipërisë.
Në rast se në procesin politik dhe parlamentar të gjetjes së kandidaturave, krijohen
kushtet për konsensus për votimin e Presidentit nga kandidatë të propozuar nga opozita,
mandatohen përfaqësuesit e Partisë Demokratike që bashkarisht me përfaqësuesit e
tjerë të partive opozitare, të propozojnë kandidatë në raundet e përcaktuara nga
Kushtetuta. Çdo alternativë që mundëson zgjedhjen e Presidentit me votat e Partisë
Socialiste, apo të siguruara pa konsensus politik të vërtetë, do të refuzohet me votë në
Kuvend.

Grupi parlamentar i Partisë Demokratike, në përputhje me Statutin e Partisë Demokratike
dhe nenin 4 të Rregullores së Grupit Parlamentar, siguron zbatimin e qëndrimit politik të
Partisë Demokratike të përcaktuar në këtë rezolutë.

Çdo qëndrim që bie ndesh me këtë rezolutë detyruese dhe tagrat përfaqësuese politike
të rrjedhur nga vendimet e organeve përfaqësuese të Partisë Demokratike, nuk
përfaqesojnë Partinë Demokratike në procesin e zgjedhjes së Presidentit

About Redaksia

Check Also

Veliaj pritet me protesta para SPAK: Hajdut, mashtrues 99-sh…

Disa qytetarë kanë protestuar me pankarta në duar para ambienteve të Prokurorisë së Posaçme, pasi …

Leave a Reply